Religionslära

Dags för religionslära.

 

Jag vet faktiskt inte hur jag ska börja den här texten... jag menar, alla som har något som helst vett i skallen kan se genom hela Gudkonceptet och inse att det med stor risk bara är rent skitsnack.


Dock så verkar detta inte så klart för alla människor, det finns fortfarande de små varelserna som köper hela den här gudgrejen och det finns till och med de som inte ens ifrågasätter den över huvud taget och lever sitt liv "exakt som i boken" (så länge det passar dem alltså).



Nu är jag helt säker på att någon av de som läser detta kommer tänka: "men, religion skadar ju ingen så länge som det inte går in till fundamentalism".

Men det är ju just det, det kommer alltid leda till extrema fall där någon liten fundamentalist stenar en bög enbart för att han var bög eller ja... hela jävla KKK och självklart så har vi ju även incestsekterna Jehovas Vittnen, Livets Ord, Mormonismen, Westboro Baptist Church... måste jag räkna upp fler?

Kvinnor, homosexuella, barn och i stort sätt alla utanför religionen blir förtryckta och sedda ner på, på grund utav något som skrevs i en flera tusen år gammal bok. En bok som troligtvis började som en godnattsaga som föräldrar berättade för sina barn.



Krig blir startade på grund av att folk inte tror på samma sak... även fast de tror på exakt samma löjliga jävla historia med några småsaker ändrade.



Islam dyrkar en pedofil och Judendomen/Kristendomen dyrkar en allsmäktig Jigsaw.



Men ni kanske har rätt... det kanske inte skadar någon.
Bara något att tänka på.


Kommentarer
Postat av: I'm a Twilighter 8D

emh, du har inte läst böckerna? Om man gör det förstår man handlingen mycket bättre.



Twilight!<3

2009-09-20 @ 07:08:59
Postat av: Anonym

Låter som du klagar med på män... jag menar det kan ju aldrig vara synd om män.

2009-09-20 @ 12:54:37
Postat av: Crucifiedsinner

Personligen tror jag religion grundar sig i ett behov av makt och att styra folket, eftersom det är totalt föråldrat att tro på nåt skäggmiffo så säger ju vissa jag tror på nånting istället. Vilket är samma sak så länge det är någon med allsmäktiga krafter.

eller tror och tror vet det till ungefär 89% eller något, känns som man är den enda här som kommenterar nåt bättre än " Postat av: I'm a Twilighter 8D



emh, du har inte läst böckerna? Om man gör det förstår man handlingen mycket bättre.



Twilight!<3"

Usch dessa äckliga idioter, såg tyvärr att en uppföljare till Twilight är utannonserad, tyvärr.

Skulle inte freden få en ärligare chans om man förbjöd religion eller utbildade folk bättre, sen satte skottpeng på alla överdrivna twilight fan.

sen skriv mer såna här trevliga texter om vad som helst, och glöm för fan inte det "heliga" ordet fontanell XD

2009-10-05 @ 22:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0