Brev till admin på bilddagboken.

Hej kära administratörer på bilddagboken, jag har några saker ang. fokus att ta upp här och jag skulle uppskatta om ni faktiskt tog er tid till att ge mig svar på dessa små... ehm... denna idioti kanske jag skulle kalla det.

Jag har nu försökt lägga upp en bild i fokus, bilden föreställer Twilight och rubrikerna som jag har försökt få igenom har varierat från "Usel film" till "NEJ!" och trots att dessa åsikter inte direkt bryter mot några som helst regler så har de blivit kallade "olämpliga för fokus". Jag förstår inte riktigt varför man inte ska få beskriva att man inte tycker om en film via fokus, jag tror inte direkt att någon blir kränkt av det och jag får upprepade gånger se bilder på filmer som folk säger är "skitbra" eller "den bästa filmen någonsin".
Jag har nu försökt lägga upp denna fokus en gång till med texten "dålig", något som inte direkt går emot några regler som jag har hört om.

För att gå ifrån detta ämne och in på något annat så vill jag även säga att erat fokusfilter är (för att uttrycka mig som alla andra nördar) Epic Fail och de bilderna där man ser hur fula idioter står och spänner sig finns fortfarande där. Jag säger inte att fokusfiltret inte är en fin idé men det har en sorts "backfire" där de bilderna som inte borde bli filtrerade faktiskt blir det och de bilderna på spännisarna får fortsätta finna där. Jag tycker dessutom inte att ni ska ha något filter (speciellt inte ett som inte fungerar) då många på bdb lägger upp bilder på sig själva fast skriver något med mening, ska dessa medlemmar bli filtrerade bara för att de råkade lägga ut en bild på sig själva?
Visst är det irriterande att se indolenta fjortisar som brer ut sig på fokus men jag tycker även att de har rätt till att göra just detta då fokus faktiskt finns till för att marknadsföra sin bilddagbok.

Som sagt så har alltså fokusfiltret ganska motsatt verkan och de som inte förtjänar att bli filtrerade blir det medan fjortisarna kommer igenom ändå. Jag säger inte att ni ska jobba bättre på vilka ni filtrerar, jag säger bara att ni ska sluta med filtret helt och hållet då det inte ens funkar och är en irriterande funktion i största allmänhet.

Tack på förhand.
MVH AlmightyMalachi.

P.S. mitt senaste försök till fokus blev också olämplighetsförklarat. Jag väntar spänt på svar.


Tilläggas bör kanske att det har gått sin tid och jag har inte fått svar än. -.-

Kommentarer
Postat av: Olivia

kunde inte hålla med dig mer!

2009-09-06 @ 15:21:03
Postat av: J

Haha, man får ju nästan aldrig något svar om man försöker kontakta någon admin på BDB. -.-

Tycker precis som du so, good luck though!

2009-09-16 @ 21:21:12
Postat av: Anonym

du har nog väldigt bra i svenska i skolan va ? :o

jag förstår typ inte mer än halva texten du har skrivit, eller jag orkar inte läsa så mke så jag läste typ bara halva men halva av de, din text ger mig huvudvärk samtidigt som den är väldigt intressan , jag hatar också twilight;o

helt meningslös

2009-10-29 @ 16:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0