Islam.

Jag tänkte egentligen skriva en liten text om midsommar men varenda jävel vet att det är en skittradition så jag orkar inte ens bry mig.
Det är därför dags att återgå till ett av mina absoluta favoritämnen att diskutera här i världen: Religion.

Den här gången är det Islam som ska hängas ut lite.

Jag får ofta frågan om vilken religion/version av religion som är löjligast och ja, jag svarar alltid att alla är lika löjliga och att alla förtjänar att bli hånade lika mycket. Jag har dock hängt upp mig ganska mycket på Kristendomen och därför tänker jag jämna ut det hela genom att hänga ut Islam.

Islam tror på... exakt samma sak som de Kristna tror på. Det enda som skiljer de två "olika" religionerna från varandra är några småsaker.

Bland annat det faktumet att Mohammad satt i en jävla grotta under X antal års tid och pratade med en ängel för att skriva ner Koranen och komma på religionen.
That's right.
Inte nog med att mannen de dyrkar fick för sig att det fanns en Gud (något som jag kan förstå med tanke på vilket årtal han levde på) han var även schizofren och trodde att han kunde prata med änglar.

När Mohammad blev lite uttråkad så kunde han ju alltid ha sex med sin fru... sin 9åriga fru. Det stämmer gott folk, Islams profet var gift med en nioåring.
Jag vet inte med er men det låter inte direkt som en människa man bör dyrka.
"Vill du följa i din profets fotspår? Här, ta min dotter och kör på, hon är förvisso bara 7 år men kör på för fan".

Så kan man ju diskutera huruvida deras paradis är något att ha. Okej, ni har just dött och ni når paradisets portar. Ni går in genom portarna och det första ni möts av är en drös oskulder.
Om vi ska släppa hela peddogrejen så måste det här vara vuxna oskulder. Om man är fullvuxen oskuld så finns det nog en anledning för det. Dessutom, det här en hel jävla grupp med oerfarna tjejer (vem sa ens att det var tjejer?) som man får knulla med för evigt... ska jag se fram emot det?

Sen kan vi ju se det ur tjejernas perspektiv: De får dela på en 100dels man mer eller mindre. Tack som fan Allah, jättesnällt, bra att du kunde svara på våra böner om att inte få knulla ordentligt.

En annan kul grej med hela den här Islam/Kristendom/Judendom är ju (dramatisk trumvirvel som är kompat av en norsk sparvs kvitter): Religionskrig.
Hur jävla efterblivna måste man vara för att kriga med varandra över exakt samma jävla tro?

Nej, tacka vet jag ateism.
Now fuck off and die.

Kommentarer
Postat av: rebecca

haha, seriöst du äger! allt du skriver är så jävla sant, och sjukt underhållande att läsa! hahaha :D

2009-07-22 @ 15:46:46
URL: http://rrebeccaskog.blogg.se/
Postat av: jag

hejsan. ja har inte läst just detta bloginlägget men ja vafan. ja tkr du är rätt bra på att skriva. men samtidigt så tkr jag synd om dej för du verkar hata allt o alla i denna värld så fruktansvärt mkt så du kanske ska följa dina egna råd till cutters and fuckin' end this shit?

2009-07-22 @ 15:48:10
Postat av: erika

Hahaha, du skriver sjukt bra!

2009-07-22 @ 17:14:39
URL: http://www.fulaerika.blogspot.com/
Postat av: olivia

Även om du klagar mycket och även om du hatar en hel del, så är du helt fantastisk! Grym text som innehåller allt, bra svenska och du kan din sak.

Jag beundrar dig och din ork. Du kommer gå långt...

2009-07-22 @ 17:21:00
Postat av: mala

Äntligen någon som säger det...

2009-07-22 @ 18:39:13
Postat av: marge

du tolkar saker på fel sätt. tänk om det var så att alla på den tiden gifte sig när de var runt nio? saker och ting var inte som det är nu förut, tiderna förändrats om du inte har förstått det.

2009-07-23 @ 15:38:14
Postat av: Amez

shululululu!!



jag vet inte om du kommer ihag min kommentar pa din bilddagbok, men det var jag som skrev ungefar en uppsats om ditt inlagg utav kreationismen (haha!!) och ditt svar pa min kommentar lydde ungefar sahar:



"Det här kan vara en av de bästa kommentarerna jag någonsin har fått.

Jag behöver inte ens säga något, den är perfekt.



P.S. den boken jag skriver handlar inte om religion. xD"



kommer du ihag ?? :)



jag ar bara sa javla interesserad av vad din bok kommer handla om, om det nu inte ar religion (?) .. jag sjalv funderar namligen pa att skriva en bok ocksa ..



om du har lust att snacka om det sa ar min mejl [email protected]



hit me up!!

2009-07-23 @ 22:36:24
Postat av: Emma

Glöm inte att männen är gudar i jämförelse med kvinnor! En man kan skiljas med sin fru genom att rabbla en ramsa 3 gånger medans frun knappt kan skiljas om hon vill det! Hon är oren för att hon har mens och ska föda barn men mannen ska sätta på henne om och om igen.. bra religion!

2009-07-24 @ 01:11:44
URL: http://chromebitch.blogg.se/
Postat av: Adéle

Jag är muslim, i blodet. Men annars ateism ja. I don't like religion.

2009-07-24 @ 21:52:43
URL: http://moonew.blogg.se/
Postat av: Lucas

En sak ska du ha cred för; som du har hört förut så skriver du jävligt bra. Men jag måste säga att jag börjar tröttna på alla dessa religionshatare.



Alla religioner, även Islam har från början ett fint budskap. Jag har ingen större kunskap om koranen, eftersom jag är "kristen" men så mycket har jag förstått.



Problemet med religion är att böckerna är föråldrade, inom kristendomen så skrevs ju Bibeln typ hundra år efter Jesus död, av några andra. Alltså var det inte mycket Jesus ord med där, utan mer vad de här grabbarna tyckte var bra i samhället. Regler som var skitbra då, men som 2000 år senare känns lite out-of-date.



Jag måste hålla med dig om att religionskrig och politik blandat med religion är helt åt helvete.



Detta grundar sig enligt mig i att fundamentalistiskt troende är bullshit. Det är naivt att tro varenda ord i sin heliga bok är sann och måste följas slaviskt.



Men det är lika naivt att döma ut en religion som dyrkas av så många människor för att vissa delar av boken som är skriven känns luddiga.



Visst är det flummigt att muslimska kvinnor ska omskäras och bära slöja. Visst är det konstigt det där med en jävla massa oskulder.



Och att Muhammeds fru var 9 år låter sjukt. Men för det första så kanske detta var normalt på den tiden, även om det låter konstigt. För det andra undrar jag vad du har för källa till den informationen, då den inte låter särskilt pålitlig.



Jag själv är inte troende, jag är agnostiker. Jag har uppfattningen att vi inte kan veta om gud finns, eller inte. Tycker att det är den vettigaste synvinkeln. Även om man inte är troende bör man ha respekt för de som är det.



Det blev ett sjukt långt inlägg, ledsen för det, tycker bara ämnet är intressant. Vore grymt tacksam för svar.

2009-08-29 @ 10:22:50
URL: http://fiskas.blogspot.com
Postat av: ZX

Detta e det sämsta du har skrivit,så som du skrev så tror jag inte du vet ett skit om islam. Varifrån får du din "fakta" från? Källa på att Profeten var gift gift med en 9åring? Det är för fan inte sant, och inte fan var han schizofren heller. Och man möts inte med oskulder i paradiset, det är bara snack, och kriget handlar inte enbart om religion, det finns en historia bakom.

Lär dig innan du kritiserar. Sen så är INGET i Islam ett måste, man egen vilja, ingen kan tvinga dig att vara religiös, bära slöja elr ens tro på Gud, om det hade varit ett måste så skulle du oxå göra det istället för att sitta o skriva sån bullshit.

PS. tycker du ska ta o följa dina tips till cutters själv o lev som en normal människa, vad fan har man för liv om man bara sitter o kritiserar allt, e du deprimerad elr vad.



Även om du inte e troende så respektera att andra e det, tänk på andra och håll åtminstone dina negativa tankar för dig själv.



Misstänker att du e extremt mobbad, och måste därför trösta dig med denna skit. Sök hjälp.

2009-10-16 @ 22:38:29
Postat av: Mr.Ingenting

Ateism

2009-10-18 @ 05:31:47
URL: http://mringenting.blogg.se/
Postat av: Mr.Ingenting

<3

2009-10-18 @ 05:32:00
URL: http://mringenting.blogg.se/
Postat av: Zxärheltjävlapantar

Namnet säger allt -.-'

2009-12-21 @ 19:16:36
Postat av: pantad*

-.-'

2009-12-21 @ 19:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0